19 Ocak 2013 Cumartesi

YÜREĞİNE SOR 36.BÖLÜM

2 HAFTA SONRA

__Oğlum haftalar oldu neden hala kendine gelmiyor.

__Gördükleri kolay atlatılır türden değil ki, hala etkisinden kurtulamıyor.

__Ama onu uyutuyorsunuz?

__Her uyandığında yaşadıklarını hatırlıyor,hatırladıkça çıldırıyor.Böylesi daha uygun.Ben ona zarar verecek hiç bir şey yapmam,yaptırmam.

__Sen öyle diyorsan..

__Merak etmeyin bugün tekrardan uyandıracaklar,ben konuşmaya çalışacağım belki bu sefer dinler.

__İnşallah oğlum inşallah..


 O günden sonra Ela bir türlü kendine gelemiyordu.Ne zaman gözlerini açsa karşısında Birkan ın kanlı bedenini görüyor ve hiç kimseyle konuşamadan tekrardan bayılıyordu.

 Öyle çok acı çekiyordu ki,bazen gözlerini açtığı an nefesi daralıyor ve sinir krizleri geçiriyordu.Kendiliğinden bayılmadığı zamanlarda ona sakinleştirici yapmak zorunda kalıyorlardı.

 Serdar,Ferda hanımı sakinleştirmeye çalışıyordu ama oda Ela için endişeleniyordu.Elinden hiçbir şey gelmiyor olması,sevdiği kadına yardımının dokunamaması genç adamı delirtiyordu.

Ne zaman Ela'nın solgun yüzüne baksa yumruklarını sıkıyor ve Birkan'a lanetlerini yağdırıyordu.

Fakat her şeye rağmen Ela nın yaşıyor olması-tabi buna yaşamak denirse-Serdar'a güç veriyordu.Birkan ona da zarar verebilirdi.Serdar kıymetlisini ömrünün sonuna kadar kaybedebilirdi.Ela yı izlerken kötü düşünceler art arda sıralanıyor ve Serdar ın yüz hatları değişiyordu.


 2 HAFTA ÖNCE

Boşlukta yankılanan silah sesinin ardından ortalık bir anda savaş alanına döndü.Doktorlar,hastalar,meraklı bakışlar..

Öyle büyük bir hızla doldu ki etrafları Ela bayıldığı için hiçbir şey duymasa da ,Birkan havada süzülen uğultuyu duyabiliyordu.

Ara ara gözlerini açtıkça bir sis bulutunun ardında gizlenmiş insanlardan başka hiçbir şey göremiyordu.Sesler yaklaştıkça yer yer çığlıklara hatta vah vahlara dönüyordu.Yaklaşan ambulansın sesi kulaklarını çınlattı.Son kez gözlerini açmaya çalıştı,göz kapakları öyle ağırlaşmıştı ki başarılı olamadı.Doktorların sorularına cevap vermeye çalıştı fakat ağzından çıkarmaya zorladığı tek kelime boşluğa yayılmadan dudaklarına hapsoldu."Ela".


SERDAR

Hava o kadar güzeldi ki Ela yı bahçe de beklemeye kara vermiştim. Dilan'ı az çok tanıyordum artık,çenesi düşüktü ve Ela'yı kolay kolay bırakmayacaktı.Baharın temiz havasını ciğerlerime doldururken bir kedi geldi yanıma.Bembeyaz kar gibi..Başını okşadım usulca.Oysa her şey çok güzeldi,az sona Elanın gelinliğini alacak ve üç dört güne kadar evlenecektik.Sonra gerçek bir ailem olacaktı ilk defa..

Minik kedi yerlerde yuvarlanırken bir ses duyuldu,patlama gibi..Bir anda gökyüzünü kapladı o ses.Meğer yağmur olup üzerimize yağacakmış.Bütün hayatımızın,geleceğimizin kara lekesi,Elanın korkulu düşleri..

Ben etrafıma bakarken insanlar koşuşturmaya başlamıştı bile.Acil kapısından çıkmaya hazırlanan ambulansın içine attım kendimi,küçük bir çocuk geldi aklıma o an.Yardıma muhtaç bir çocuk.Gözlerimi sımsıkı yumdum,araç toprak zeminde ilerlerken,küçük bir çocuğa zarar gelmemiş olması için dua ettim.

Ama bilemedim,gittiğim o yerde Ela yı göreceğimi tahmin bile edemedim.

Sağlık görevlileri o adamın yanına gitti,başından akan kanı durdurmak için koşuşturdular.
Bense Elanın vücudunu inceliyordum.Yaralanmamış olması için dua ederken deli gibi sağına soluna bakıyordum.

Doğruca ambulansa bindirdim Elayı.Çok geçmeden Birkan ı da getirdiler.İçimde ki nefret miydi yoksa merhamet mi?Ona bakarken vicdanım eriyip gidiyordu ama mantığım vicdanımın önüne geçiyor ve Elayı,Elanın o halini hatırlatıyordu bana.

Ela şoka girmişti,müşahede odasına aldık. Birkan ı ise ameliyata aldılar hemen.Ela nın iyi olması içimi rahatlattı,bir kaç güne kadar toparlayacağını düşünüyordum.Böyle olacağını onun yaşayan bir ölüye döneceğini tahmin edemedim.

                                                                ---o---o---o---o---o---

Ameliyathanenin kapısında beklerken aklım Ela daydı.Onu yalnız bıraktığım için kendime kızıyordum ama Birkan ı da merak ediyordum.Sonra ameliyatı yapan doktor arkadaş çıktı.

__O nasıl?

__Yakının mı ?

__Evet,sayılır. Yaşıyor mu ?

__Evet,evet merak etme.Kurşun beyne zarar vermemiş sanırım eli titremiş yada son anda vazgeçti bilemeyeceğim, kafa derisini yırtıp geçmiş.

__Nasıl yani?

__Şöyle ki,alnın sağ tarafından başlayıp tepeye doğru  10 cm  yırtık ve kurşun yanığı vardı.Fakat çekilen kafa röntgeninde travmaya bağlı olarak beyin dışında kanama tespit edildi.Zaten bu yüzden ameliyata aldık.Eğer ameliyat etmeseydik sızan kan beyin sıkışmasına neden olurdu ve hasta ölürdü.

__Ne zaman kendisine gelir?

__Normalde bir kaç saat içinde uyanırdı ama bu basit bir kanama değil,hastanın kanında uyuşturucu tespit edildi  ayrıca intihara meyletmişti.Birkaç gün uyutup beynin dinlenmesini sağlayacağız.Yaşadıklarını düşünmesi onu yorar ayrıca travmanın boyutunu henüz bilmiyoruz..Vücudunu dinlendirmeliyiz.

__Anlıyorum,çok teşekkür ederim.

__Geçmiş olsun.

                                                              ---o---o---o---o---o---



Hiç yorum yok: