23 Ocak 2013 Çarşamba

YÜREĞİNE SOR 37. BÖLÜM

BİRKAN

Gözlerimi açtığımda ağzımdan çıkan ilk kelime "bitti mi" oldu.Sanki ameliyatı,öncesini ve sonrasını hatırlıyormuşum gibi..Sanki bütün bunların olacağını biliyormuşum gibi..

Gözlerimi tavana dikmiş makinelerden çıkan garip sesleri dinlerken ,bir fısıltı gibi yayılan nefesime cevap gecikmedi.

__Evet bitti.


Kafa mı yavaşça yana çevirdim.Daha doğrusu bunu istedim fakat kımıldanır kımıldanmaz beynime bir ağrı saplandı.Gözlerim acıyla kapanırken yine o sesi duydum.

__Kendinizi yormayın.

__Neredeyim ben?


Bu sorunun saçma olduğunu biliyordum,ölmediğime söre hastanedeydim başka nerede olabilirdim ki.Yine de sormuştum kelimeler gayr-i ihtiyari dökülüyordu ağzımdan.

__Neler oldu?

__Yaralandınız.

__Başım çok ağrıyor.


Ellerim başıma gitti,kalın bir bez tabakasına dokundum.Neler olduğunu hatırlamaya çalışıyordum fakat düşüncelerim bulanıklaşıyordu.En son elimde silah vardı.Fakat tetiği çektiğimi hatırlayamıyordum.Tekrar konuştum.

__Hatırlayamıyorum.Neler oldu ?

__Beyninizi dağıttığınız için olabilir mi acaba?


Beynimi mi dağıtmıştım,hem bu ukala da kimdi böyle ? Burada ne arıyordu?

__Sen kimsin?

__İsmim Zeynep. Yoğun bakım hemşire siyim,sizinle ben ilgileniyorum.

__Daha  kibar birisi gelebilir mi ?


Gülümsediğini hissettim,yüzüne bakamıyordum.Gözlerimi kapattığım zaman başımın ağrısı azalıyordu.Daha doğrusu bana öyle geliyordu.

__Şimdilik benimle idare etmelisiniz ,zaten yakında çıkarsınız.

__Beynimi dağıttığımı sanıyordum?

__Emin olun yaklaşmış tınız.

Önce kafamı sesin geldiği yöne doğru çevirdim ve ardından gözlerimi açtım.Karşımda duran bir çift yeşil göze çakıldım kaldım.Sormak istediğim o kadar çok şey vardı ki,bir türlü soramıyordum.Fazlasıyla yorulmuştum.Aradan bir kaç dakika geçmeden kapı açıldı.

__Uyandı mı ?

__Evet Serdar bey.

Serdar mı ?Onun ne işi vardı ki?Ayak seslerini duyabiliyordum,yanıma yaklaştı.Gözlerinden ateş püskürüyordu.İçimi bir korku kapladı.Ela ya zarar vermiş olabilir miydim?"ELA" dedim.Sadece nasıl olduğunu sormak için açmıştım ağzımı.

__Sakın bir daha Ela nın ismini ağzına alma.

__O iyi mi ?

__Hayır hiç iyi değil,hatta senden daha kötü durumda.

__Özür di....

__Sakın benden özür dileme.Böyle bir şeyi nasıl yapabildin?Yada böyle bir şeye niyetlendin peki neden yapmadın neden hala hayattasın?Amacın neydi?

__Ben..hatırlamıyorum.

__Ela yı hatırlıyorsun ama..Böyle bir acıyla baş edebileceğini mi düşündün.Ona ne yaptığını biliyor musun?

__Gerçekten üzgünüm.

__Hayır değilsin.Sen bencil aşağılık herifin tekisin.

__Serdar bey lütfen.Az önce kendine geldi.

__Ben iki gündür bu anı bekliyorum.


İki gün mü? İki gündür uyuyor muydum yani.Peki Ela neredeydi?

__Lütfen yarın konuşursunuz.Hastanın biraz dinlenmesi lazım.


Hasta mı ?Birkan benim adım Birkan.

Serdar dışarı çıktıktan sonra hemşireye diktim gözlerimi.Beni anlamasını bekledim,neler olup bittiğini anlatsın istedim.Fakat anlamadı yada anlamak istemedi.Sonra bir şey geldi aklıma,beni rahatsız eden bir şey.

__Birkan.

__Efendim??

__İsmim Birkan.

__Evet biliyorum dosyanızda yazıyor.

__O zaman bir daha ki sefere benden bahsederken ismimi kullanırsın.

__Uzun cümleler kurmaya başladığınıza göre iyisiniz.

__Sen Serdar ın yancısı mısın?

__Yancısı derken.

__Adamı,ajanı..Allah aşkına ne okuyorsun sen .Bunda anlaşılmayacak ne var.

__Sosyoloji okuyorum boş zamanlarımda da yoğun bakım hemşireliği yapıyorum.

__Ciddi misin ?

Güldüğü an benimle dalga geçtiğini anladım.

__Aman ne komik.

__Siz ne okuyorsunuz ?

__Ha.ha. Benim lafımı bana satma...Ayrıca... kafamda bir ton sargı varken ...algılamamış olmam çok normal.

__Tabi haklısınız.


O an aklıma daha önemli bir şey geldi.O ana kadar düşünmediğim bir şey.Saçlarım.Ukala hemşirem tansiyonumu ölçmüş dosyama bir şeyler yazıyordu.Gözlerinin ta içine diktim gözlerimi.Sanki küçük bir merhamet umar gibi..Sanki hayatım onun dudaklarından dökülecek iki cümle de saklıymış gibi..Gülümsedi ve ardından göz kırptı.İçimde bir şeylerin eridiğini hissettim,hala narkozun etkisinde olabilir miydim?

__Saçlarım.

__Tarak mı istiyorsun?

__Tarayacak saçım var mı ?

__Hmm.. Evet ama sanırım bandajın altında kalmışlar.

__Hep böyle ukala mısın??

__Yoo.. Çocukla çocuk olurum,ukalayla ukala.

__Aman ne çok güldüm.Saçlarımı sorarken ciddiydim.

__Peki o zaman şöyle söyleyeyim.Ciddi bir ameliyat geçirdiniz.Beyin dışında kanama vardı ve durdurulması gerekiyordu.Bu yüzden saçınızın bir kısmını kesmek daha doğrusu kazımak zorunda kaldık.Fakat diğer yarısı hala duruyor.

__Ne işime yarayacaksa.

__Üzülme,tekrardan uzar.

Yüzüne baktım,yo hayır bu sefer dalga geçmiyordu.Beni teselli etmeye çalışması hoşuma gitmişti.Fakat saçlarımı kestirmek zorunda kalacaktım.Yıllar sonra ilk kez.Buna alışabilir miydim?Aslında alışmam gereken o kadar çok şey varken bu solda sıfır kalırdı.

Gülümsemeye çalıştım.İsmi neydi?Söylemişti sanırım,düşündüm fakat hatırlayamadım.

__Şey..İsmin neydi?

__Zeynep.

__Arada sinirlerimi bozsanda senden hoşlandım.

__Hoşlandım derken?

__Oooo hoo  hoo.Seninle işimiz var.

__Sanırım benimde sizinle işim var .İğne saati geldi.

__İğne mi?İplerin senin elinde olduğunu unutmuşum.Az önce söylediklerimi unutabilir misin?

Artık daha rahattım.Konuşurken durmama ara vermeme gerek kalmıyordu.Fakat başımın ağrısı hala geçmemişti.

__Tabi ki.Ama bu iğne gerçeğini değiştirmez.

__O zaman sözlerimin arkasındayım.

Gülümsedi.Gülümsemesini sevmiştim fakat elindeki o iğneden hiç hoşlanmamıştım.

__Nereden yapacaksın onu.


Ne olur popo demesin. Popo olmaz.

__Serumdan.

İğneyi serumun hortumuna batırırken göz kırptı.Gerçekten bu hemşireyle işim vardı.

__Merak etme acıtmaz.

 Bu sefer gülme sırası bendeydi.Ela dan sonra ilk kez birisine karşı yakınlık duymuştum.Ama hayır.Ela yı unutmak için asla Zeynep i kullanmayacaktım.

__Birazdan uyursunuz.Ben dışarıdayım ,bir şey olursa zile basarsınız.

__Daha yeni uyanmıştım.

__Beyninizin dinlenmeye ihtiyacı var.

__Ama uykum yok.

__İlaçlar az sonra etkisini gösterir.

__Bana uyku ilacımı verdin.

__Sizin iyiliğiniz için.

__Sen de,siz değil.

__Hastalarla mesafemi korumalıyım hastane politikası.

__Onca lafı söyledikten sonra "siz" desen ne olur,demesen ne?

__Bazen istisnalar oluyor tabi.

Gülümsedi ve iyi uykular dileyip çıktı.

Gerçekten uykum yoktu.Düşünmem gereken o kadar çok ayrıntı vardı ki,Ela neredeydi acaba?Peki ben nasıl bu hale gelmiştim.Pencereden dışarıyı seyrettim.Tek görebildiğim mavi bulutlar ve uçuşan kuşlardı..









Hiç yorum yok: