15 Kasım 2012 Perşembe

YÜREĞİNE SOR 25. BÖLÜM




   __Nasıl buldun?

  __Çok güzel.Ben böyle hayal etmemiştim.

  __Sen nasıl düşünmüştün?

  __Bu kadar çok çiçek beklemiyordum,insanın içi açılıyor.

  __Evet,burayı çok seviyorum.

  __Benim evim böyle değil ama,apartman dairesinde oturuyorum ben,gerçi sen istersen her yanı çiçek bahçesi yaparım.

  __Hiç sanmıyorum.Burayı çok seviyorum ama maalesef ben ilgilenmiyorum.Hepsiyle tek tek annem ilgileniyor.

  __Belki annende bizimle kalır.

  __Hayır,o meseleyi hallettik biz annemler burada kalmaya devam edecek.

  __Ama "sorumluluklarım var" demiştin.

  __Hala var.Aldığım bursu anneme vereceğim,tabi masraflarımı sen karşılarsan.

  __O nasıl söz öyle,bundan sonra bütün sorumluluğun bana ait.

  __Teşekkür ederim.

  __Çaylar geldi,hoş geldin Serdar bey oğlum.Nasılsın?

  __Teşekkür ederim efendim,iyiyim. Siz nasılsınız.?

  __Sağ ol evladım nasıl olayım bir telaştır aldı beni.

  __Evet,bende de aynısından var.Ela beni çok mutlu etti.

  __Hepimiz mutlu olduk,Allah mutluluğunuzu bozmasın.

  __Amin.Bu arada ellerinize sağlık,masa çok güzel görünüyor.

  __Hadi başlayın o zaman.Hepinize afiyet olsun.

  __Eviniz çok güzelmiş.Bundan sonra hafta sonları buradayım.

  __Ne zaman istersen gelebilirsin,burası artık seninde evin.

  __Teşekkür ederim efendim,çok naziksiniz.

  __Düğün işini konuştunuz mu?

  __Hayır,henüz konuşamadık.Ela nın son haftaları bir hayli yoğundu.

  __Okulu tatile girdi artık,uzatmayın da tatilde nişanı yapalım.Ela kızım sende bir şeyler söylesene.

  __Annem biraz aceleci,her şey biran önce olsun bitsin istiyor.Anlaşılan benden kurtulmaya çok hevesli.

  __Aşk  olsun Ela.Ben senin mutlu olmanı istiyorum.

  __Annen haklı,bu gün karara bağlayalım.Yalnız ben tek başıma yaşıyorum,bildiğim tanıdığım bir akrabam yok.Ama adet yerini bulsun derseniz,doktor arkadaşlarla Ela'yı istemeye gelebiliriz.

  __Yok oğlum ne gerek var,sen canını sıkma.Onlar teferruat,siz mutlu olun da gerisinin önemi yok.

  __O zaman nişanı önümüzde ki ay yapalım mı ? Sen ne dersin Ela,bir ay hazırlıklar için yeterli olur sanırım.

  Ela annesine baktı,paraları yoktu ve bir ay para biriktirmek için çok kısa bir süreydi.Eğer annesinin istediği gibi salon tutacaklarsa,bunu ödemekte zorlanacaklardı.

  Ferda hanım kafasıyla olur işareti yaptığı halde,Ela hala tedirgindi.

  __Ela! Bir şey söylemeyecek misin?

  __Ela utandı sanırım.Olur evladım bizim için uygundur.

  __Dalmışım kusura bakma,annem olur dediyse olur tabi.

  __Sen ne düşünüyorsun?

  __Benim içinde uygun.

  __ Tamam o zaman.Nerede yapalım?

  __Salon tutarız diye düşündük.

  __Aslında benim çalıştığım hastanenin derneği var.Buraya da yakın,dernek binasında yapabiliriz.Kutlama bölümü de var,üstelik çalışanlarına ücretsiz.İsterseniz ben orayla konuşabilirim.

  Ela'nın yüzü aydınlandı birden.Hiç düşünmeden"olur" dedi.Ailesini gereksiz bir masraftan kurtardığı için Serdar'a içten içe teşekkür etti.

                                                              ---o---o---o---o---o--- 


  __Şu dernek binası,nasıl bir yer?

  __Oldukça lüks,hastaneyi biliyorsun,pahalı bir yer.

  __Evet,oldukça.

  __Derneği de kendisine yakışacak şekilde işte,önümüzde ki hafta gider bakarız.

  __ Neler yapılıyor orada?

  __Yardımlaşma derneği.Bağış toplanıyor ve  parası olmayanların tedavisi yapılıyor.Evsizlere oda ve yemek imkanı sağlanıyor.

  __Çok güzelmiş.

  __Evet.Birde toplantı salonu var.Seminerlerimizi orada yapıyoruz,yurt dışından gelen konukları orada ağırlıyoruz.Tıp her gün ilerliyor,konferanslarımız oluyor.Pek boş kalmıyoruz yani.

  __Peki kutlama salonu?

  __Dernek beş katlı.En üst katını komple kutlamalara ayırmışlar.Bazen yardım için müzayede düzenleniyor,yılbaşı kutlamaları yapılıyor yada bizim gibi nişan düğün yapanlar için.Hatta dışarıdan halk da farklı organizasyonlar için kiralayabiliyor.Buda derneğe büyük katkı sağlıyor.
  

  __Çok hoşuma gitti.Peki ya sen.Dernek çalışmalarına katılıyor musun?

  __Tabi ki.Kimsesiz ve yoksul çocukları araştırıyorum.Onların tedavileri ve bakımlarıyla ilgili çalışmalar yapıyorum.Hatta yalnız kalmış,kimsesiz çocukları topluma kazandırmak için eğitim alıyorum.

  __Zor olmuyor mu ?

  __Onlar bilmiyor.onlara öğretilmiyor.Tabi ki zor .Çünkü kimsesizlik işlemişse bir çocuğun yüreğine,kolay kolay güvenemiyor insanlara.

  __Başarılı olabiliyor musun?

  __Nadiren.Çünkü bu bir günlük bir şey değil yada ilacı yok.Önce güven veriyorum,birilerine güvenmeyi öğretiyorum.Sonra bildiği tüm yanlışları doğruya çeviriyorum.Öğrendiği her şeyi sil baştan öğretiyorum.Bu hiç kolay değil.Uzun zaman istiyor.Maalesef ki  bu sürede kimi suça karışıp hapse giriyor kimide kavga ya karışıp ölüyor.

  __ Çok acı.

  __Maalesef öyle.

  __Sen nasıl ....

  __Çekinme sor.Bana her şeyi sorabilirsin.

  __Daha önce konuşmuştuk anlatmıştın ama sen nasıl doktor oldun?

  __Biliyor musun bu bir nasip meselesi.Bende onlar gibi olabilirdim .Serserinin ayyaşın teki olabilirdim ama olmadım.Çünkü;Seni kalbime koyan Rabbim ne mutlu ki kaderimi böyle yazmış.Ben kadere inanırım.Sonuçta her şey Allah tan.

  __Evet ama bizim de bir şeyler yapmamız gerekmez mi?

  __Gayet tabi,Ben inandım,istedim.Çocukluğumdan beri tek hedefim doktor olmaktı.Çok çalıştım.Öyle armut piş ağzıma düş olmuyor bu işler.

  __Demek ki iyi kalpli uslu bir çocuktun.

  __Başka sansım yoktu ki.Ceza almamak için yaramazlık yapmazdım.Belkide korkak bir çocuktum.

  __Ceza verirler miydi?

  __Karanlık odalar vardı.Yaramazlık yapan oraya girerdi.Mahkumların hücre cezası gibi düşün.

  __Acımasızca.Sen hiç ceza aldın mı ?

  __Defalarca.Ceza almak için illa yaramazlık yapmamız gerekmiyordu ki,üzerimiz kirlendi diye bile ceza alırdık.

  __Korkar mıydın?

  __Çok.Annemi düşünürdüm hep.Bir gün,öğretmenimiz;"yaramazlık yaptığınız için bıraktı anneniz"dedi.Hep onu düşünürdüm.Ne yapmış olabileceğimi düşünürdüm.

  "Keşke kendi evimizde de karanlık oda olsaydı "derdim,bazen."Buraya bırakacağına cezamı evde verseydi"derdim.Kendi evimizde daha az korkacağımı düşünürdüm.Dışarıda annemin beni beklediğini..

  Çocukluk işte...Ne kadar masumduk.

  Oo ağlama ama,ağla diye anlatmadım ki bunları.

  __O günlerde yanında olmak isterdim,elini tutup korkma demek.

  __Şimdi yanımdasın ya, yeter bana.

  __O izleri silemem ki.

  __Bundan sonra iz bırakmazsın olur biter.

  __Asla,asla seni üzmeyeceğim ve o günleri unutturacağım,inan bana.

  __Sen yanımda ol da gerisi boş.


                                                   ---o---o---o---o---o---


Hiç yorum yok: