23 Ekim 2012 Salı

YÜREĞİNE SOR 15. BÖLÜM








  __Sanırım zamanlama hatası yaptım

  __Hayır tam zamanında geldin.Gerçi seni beklemiyordum. 

  __O adam kimdi.Yoksa Birkan mı?

  __Evet,

   __Sen hoşlanmıyorum deyince bende çirkin bir şey hayal etmiştim. Bu adam gayet yakışıklı.Sahi kaç yaşında o.

  __Nerden bileyim ben.Hem sen neden geldin.Henüz kimseyle konuşmadım.

  __Yo yoo baskı yapmaya gelmedim,sadece okulunu merak ettim.Belki birazda Birkan’ı ama söylemeden geçemeyeceğim fena bozuldum.

  __Yok artık.

  __Ciddiyim.Benden bir adım önde.

  __Yarış mı yapıyorsunuz.

  __Hayır ama yarışırsak benim kaybedeceğim ortada.

  __Bu muhabbeti kapatabilir miyiz.Cidden neden geldin.

  __Merak ve kıskançlık…

  __Kıskançlık?

  __Partiye gidecek misin?

  __Hayır.

  __Bezdirdim galiba.

  __Bu gün herkes aynı soruyu sordu.Sıkıldım.

  __Kaç teklif aldın?

  __Sorguya mı çekiliyorum.

  __Sadece merak.

  __O zaman cevap veriyorum bir.

  __Birkan.

  __Ne alıp veremediğin var şu çocukla.

  __Çocuk mu,kesin otuz beş yaşında vardır.Adamı görmüyorsun sanırım fil yavrusu gibi.

  __Haklısın görmüyorum.

  __Eve mi gidecektin.

  __Hayır işe .

  __Kaça kadar  çalışacaksın

  __Dokuz.

  __Ne ! Dokuz çok geç bir saat değil mi? Zaten okulda yeterince yoruluyorsun.Dinlenmeye fırsatın olmuyor.

  __Dinleniyorum merak etme.

  __Ela,evet de .

  __Hani baskı yapmayacaktın.

  __Ama bu baskı değil ki,fikrimi söylüyorum.Bence evet demelisin.

  __Bana zaman ver olur mu?

  __Tamam sustum bu konuyu açmayacağım.Şu Birkan…

  __Birkan da yok.

  __O zaman iş, uyar mı

     Serdar’la salına,salına yürürken çalıştığım işten bahsettim.Yol boyunca konuştuk,şakalaştık.Söz verdiği gibi evlilik konusunu hiç açmadı.Yada beni üzecek herhangi bir konuyu.Ama onun buraya gelmesi beni yeterince üzmüştü.Onunla yan yana yürümek o kadar güzeldi ki kendimi kaptırmak istemediğim halde adeta havalarda uçuyordum. .Bir yanda ailem bir yanda Serdar.Öyle çok acı çekiyorum ki,keşke bir oluru olsa diyorum.
                                
                                                            ---o---o---o---o---o---

  
   O akşam Ela evdekilere bu konudan bahsetmedi.Ertesi akşamda öyle..

 Kendisini toparlaması üç günü bulmuştu.Serdar'ın cevap beklediğini bildiği için son derece gergindi.Çünkü ailesiyle konuşması hiçbir şey değiştirmeyecekti.Ela yine hayır kelimesini kullanacaktı istemeye istemeye.

  Cumartesi günü öğleden sonra,güneş tamda mis gibi çiçeklerini ışığıyla yıkarken çıktı Ela odasından.Düşünmekten bitap olmuş bir şekilde."İnceldiği yerden kopsun artık"demişti odasından çıkarken ama konuya nasıl başlayacağını bir türlü kestiremiyordu.

  Nihayet derin bir nefes aldı.Ciğerlerinin titrediğini hissetti.Büyük bir sınav verecekti az sonra.

  __Anne,çay içeriz değil mi?

  __Sen yaparsın da içmez miyiz.

  __Hayırdır Ela hanım,bu nezaketi neye borçluyuz.

  __Karışma kızıma içinden gelmiş işte.

  Oldukça mahcup bir edayla yanıt verdi Ela.

  __Size anlatacaklarım var.

  __Hah,durduk yere yapar mı ?

  __Aşk olsun abla,duyanda hiç çay demlemiyorum sanacak.

  __Tamam canım,hadi demle de gel .Ne anlatacağını çok merak ediyorum.

   Ela'da nasıl anlatacağını çok merak ediyordu.

  __E hadi ama,çaylarımızı da içtik.Çok merak ediyorum.

  __Kısa bir süre önce evlilik teklifi aldım.

  Ferda hanım,hiç beklemediği bu haber karşısında şaşkınlığını gizleyememiş ve küçük bir çığlık atmıştı.
Ela ise,sözlerine ara vermek istemiyor,bir anda her şey olup bitsin istiyordu.

  __Anne lütfen dinler misin?

  __Okuldan mı ?

  __Hayır okuldan değil.

  __Kim peki,biz tanıyor muyuz?

  __Melisa'nın doktoru Serdar bey.

  __Nee...

   Ferda hanım,artık başka bir boyuta geçmiş ve hayallerini art arda sıralamıştı bile.

  __Hiç öyle umutlanmayın,ben istemiyorum.

  __A-aa.. Şaşırdın herhalde,daha iyisini mi arıyorsun.

  __Kimseyi aramıyorum ben,farkındaysanız okuyorum.

  __Yine okursun.Okumanı istemiyor mu yoksa?

  __Ne alaka ya,iki dakikada yazdınız senaryoyu.

  __Ne o zaman, neden istemiyorsun?

  Ne diyecekti Ela şimdi"çok aşığım ama sorumluluklarım mı var".Nasıl kurtulacaktı bu meseleden,ona bu kadar aşıkken.Sanki kurtulmak istermiş gibi...İçi yana yana nasıl hayır diyecekti.

  __Okulumu bitirip meslek sahibi olmak istiyorum ben,ısrar etmeyin.Sadece bilginiz olsun diye söyledim.

  __Sen yinede iyice düşün,hemen cevap verme.

  __Yeterince düşündüm,kararım kesin.

  __Ne diyelim kızım sen bilirsin.Hayat senin hayatın ama bizi düşünüyorsan bizim için "hayır"diyorsan,çok üzülürüm.

  __Neden üzüleceksin,yok öyle bir şey.Düşünmeyin bunları ben halimden memnunum.

  Ela konuyu şimdilik kapatmıştı ama Ferda hanım kolay kolay pes etmeyecek ve Ela'yı daha fazla üzecekti.

  Fakat,Ela'nın yapması gereken bir şey daha vardı.Bütün bunları Serdar'a anlatmak ve maalesef onuda bu güzel rüyadan uyandırmak.

  "Keşke"dedi Ela içinden..

  "Keşke bütün bunların bir çözümü olsa ve ben hayallerimden uzaklaş masam".

  Sonra bir dua döküldü dilinden,gözlerinden süzülen yaşlar eşliğinde;

  "Ya Rabbim

  Onu bu kadar çok severken sen bizi ayırma.Bu zor sevdayı kolaylaştır,bütün yollarımızı huzura çıkar"
                                                                                                                                                   " AMİN"

  



Hiç yorum yok: