8 Ekim 2012 Pazartesi

YÜREĞİNE SOR 3.BÖLÜM

                                               

  __Anne!Neler oluyor?

  __Melisa nın ateşi çok yüksek,gel bak ,bide sen bak.Ben...ben...

  __Anne,biraz sakin ol lütfen,bak kızı korkutuyorsun.Sirkeli su yaparız şimdi.Panikleme hemen.

  Anneme diyordum ama ateşini ölçünce bende telaşlanmaya başladım.Üstelik sirkeli suda fayda etmemişti

  "Hemen hastaneye götürelim"dedim, telaşla.Yakınlarda bir sağlık merkezi vardı.Biraz pahalıydı ama en çabuk oraya gidebilirdik .Melisa yı kucağıma aldığım gibi dışarı fırladım. 

  Annem arkada,ben önde,üzerimde geceden kalma eşofmanlar...

  Ayağım...Olamaz,ayağımda annemin bakkala markete giderken giydiği pembe şipidik terlikler.Saç desen bildiğin mısır püskülü..

  Allah ım inanamıyorum bu halime.Şişmiş ve çapaklarından arındırılmamış o gözlerle nasıl bakacaktım doktorların yüzüne.Halim fena yani..

  Hastaneye geldiğimizde kimse yadırgamadı bizi,tahmin ediyorum ki,alışılmış bir durum bizimkisi.Kayıt işlemleri vesaire..İlk kez geldiğimiz için,bir sürü soru sordular.Adres,telefon vs..

  İşlemler bitince "az sonra Serdar bey sizinle ilgilenecek"dedi,sekreter kız.

  Fazla hasta yoktu,özel hastaneler böyle oluyormuş demekki.Çabucak girdik doktorun odasına,bir kız karşıladı bizi kapıda asistan olmalı..

  Melisa yı aldı kucağımdan,şefkatle sedyeye yatırdı ve üzerini çıkarttı.Çok şaşırdım,daha önce böyle bir şey görmemiştim.

  Daha sonra,masa başında sandalyesine kurulmuş doktora kaydı bakışlarım.Bilgisayara gömülmüş bir şeyler yazıyordu.

  Fazla bekletmedi,bir kaç saniye içinde kaldırdı kafasını.Yorgun olduğu her halinden belli.Gece nöbete kalmış olmalı.Sakin bir ses tonuyla sordu şikayetimizi,gerekli muayneyi yaptıktan sonra,bir kaç tahlil yapmayı uygun buldu.

  Yüzümüzde ki endişeyi görmüş olmalı ki,kısa bir konuşma yaptı.

  __Öncelikle telaşlanmayın.Çocuklar sık sık hasta olur,bünyeleri zayıf olduğundan en ufak bir mikrop onları bu hale getirmeye yeter.Zamanla etraflarında dolaşan bakterilere dirençli hale gelecekler.Bu günlerde hava yoluyla bulaşan bir enfeksiyon var,büyük bir ihtimalle küçük hanıma o bulaşt, ama yinede emin olmadan konuşmak zor.Ateş düşürücü iğne yazıyorum,dışarıda arkadaşlar yardımcı olacaklar.Önce tahlilleri yaptırın,ardından iğneyi vurdurursunuz.Beklerken ateşi hafiflesin.Sonuçlar kısa sürede çıkar siz buradan ayrılmayın.


  Doktor bey konuşurken,bir an ağzına düşeceğim sandım,neyse ki çok çabuk toparladım kendimi.Bu rezilliği farketmemiş olmasını umuyorum.Gerçi üzerimden rezillik akarken,farketmemesi imkansız.

  Doktorun söylediği gibi,kısa sürede çıktı tahlil sonuçları.Laboratuvardan direk doktorun bilgisayarına gönderiyorlarmış.Asistan kız çağırdı bizi içeriye,doktor bey kısa bir süre bilgisayarına baktıktan sonra;

  "Tam düşündüğüm gibi" dedi ve ekledi.

 __Bu salgın bütün çocukları mahvetti ama korkulacak bir şey yok,hastalık geldiği gibi geçip gidiyor.Kızınızın bünyesi çok zayıf,zaten kilosunuda beğenmedim.Yaşına göre eksik.Bazı vitaminler vereceğim,mutlaka kullanın.Ayrıca kızınızda...

  __Yeğenim,teyzesiyim ben.

  "Neden böyle bir şey söyleme gereği hissetmiştim bilmiyorum.Anne yada teyze ne fark eederdi ki".

  __Her neyse...Yeğeninizde alerji tesbit edildi,sık sık hasta oluyor mu?

  __Evet,oldukça sık.

  __Alerjisi olan çocuklar çok sık hastalanır.Onun içinde ilaç yazacağım ve biraz daha rahatladığını göreceksiniz.Yalnız bir hafta sonra kontrole bekliyorum,kilosuna tekrar bakacağım.Geçmiş olsun.

                                                       ---o---o---o---o---o---

ELA

  Zihnimde tekrar tekrar onun ismini sayıklıyorum.Dr. Serdar...

  Başını bilgisayarından kaldırıpda,yüzüme baktığında,içimde fırtınalar koptu.Bu nasıl bir duyguydu böyle,hiç tanımadığım bir adam,bende nasılda böyle etkili olabilmişti.Böylesine genç,böylesine yakışıklı..

  Doktorlar hep yaşlı olmazmıydı.Çocukluğumdan hatırladığım kadarıyla öyle olmalıydı.Şimdiki çocuklar her bakımdan çok şanslı.

  O nasıl bir şeydi öyle,film sahnesinden fırlamış gibi,simsiyah bir çift göz,gözlerime bakarken beni alıp ta derinlere götüren..ilmek ilmek ruhuma kazınan...

  İlk görüşte aşk dedikleri bu muydu,gördüğüm ilk günden beri aklımı esir alan,beni allak bullak eden bu yağız delikanlı mıydı.

  Duygularıma gem vurabilsem keşke,keşke içimdeki kıpırtıyı dindirebilsem.Okulum var benim,sorumluluklarım..

  ....Ve artık birde,Dr.Serdar...

  Allah ım ne rezil bir gündü o öyle,üstüm başım darmadağın,saçlarım perişan.Ben,doktorun gözlerine kilitlenmiş onu dinlerken,O belkide sefilliğime gülüyordu çaktırmadan.

  Belkide,konuşurken dudaklarının kenarına yayılan tebessüm,içinde tutamadığı kahkahaların gölgesiydi.

  Gün geçtikçe Melisa iyileşiyor ve artık,zihnimde canlandırmakta zorlandığım Serdar ın hayali silikleşiyordu.

  Kontrol günü yaklaştığı için,ritimsiz atan kalbim,beni zorluyor,elim ayağım anlamsız bir şekilde titiriyordu.


                                                        ---o---o---o---o---o---

 

 
 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayirli osun canim guzel olmus hatta heyecanla bekliyorum...

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim fekat isim neydi :)))